Klachtenmeldpunt 2014
Aanleiding meldpunt gemeentelijke dienstverlening in 2014
Problemen met het gemeentehuis: geen of slechte communicatie, onheuse behandeling, te veel en/of ingewikkeld papierwerk, lang aan het lijntje gehouden, enzovoorts? In 2014 waren er 125 klachten binnengekomen bij onze raadsfractie en aangeboden aan de burgemeester.
Klik hier om het Rapport 2014 (pdf) en Aanbiedingsbrief (pdf) te downloaden.
Wat was de bedoeling van het meldpunt en wat is het doel?
Het meldpunt op deze website was voor OpsterLanders een middel tot inventarisatie van (verborgen) klachten en oplossingen over de dienstverlening van de gemeente Opsterland. Het ging hier dus om negatieve en onprettige ervaringen, maar ook om de goede voorbeelden uit uw dagelijkse praktijk. De bedoeling van dit meldpunt was de conclusies en aanbevelingen aan te bieden aan het gemeentebestuur van Opsterland. De aangeleverde ervaringen moesten er toe leiden dat de gemeentelijke dienstverlening wordt verbeterd. Kwaliteitsverbetering is namelijk in het belang van iedereen: van u en van de overheid.
Wie kon een klacht en/of oplossing melden?
Dit meldpunt was bestemd voor alle burgers in Opsterland. Niemand werd met naam worden genoemd: het ging OpsterLanders hoofdzakelijk om de strekking (en de oplossing) van het probleem. En: alle individuele verzamelde data werden 1 maand na de sluiting vernietigd.
Download
Rapport 2014 – meldpunt klachten gemeentelijke dienstverlening (pdf)